Vad hände med grime;en?

det tisslas och tasslas i underground-bloggvärlden i Leksand att jag fick spel i bilen påväg hem från Falun i söndags när jag hörde Roll Deeps nya singel. Detta går att läsas på i Svantes blogg, vardagsgandalf.blogg.se. Det är ingen myt. Jag kunde inte förstå hur den gruppen som praktiskt taget skapade hela grime-genren kunde sjunka så lågt och släppa något som låter såhär genomruttet. Det är totalt beyond me att man blir så kåt på cash att man sätter sig i studion och gör nått som låter på detta viset. 
Visst, Dizzee Rascal gick ut och sa att han skulle göra mer mainstream men kom igen, jag trodde aldrig att Roll Deep skulle göra det. Roll Deep är pionjärer och de flesta största grimearna (t.ex. Dizzee Rascal, Trinchy Stryder, Wiley) har varit en del eller är fortfarande en del av gruppen. Detta känns som en stor loska i ansiket till alla som lyssnar på grime. Det funkar inte att släppa dynga som detta. Hur som helst har deras plan att få in lite pengar på kontot lyckats och deras låt Good Times ligger just nu 1a i Storbritannien. Grattis till er.
http://www.youtube.com/watch?v=LlMM_0c3jUE här finns låten som jag hatar mer än allt annat just nu.
Okej, dom kanske inte har gjort världens underground-musik men de var de första som började grime;a. Slänger upp lite "tidig" grime innan den lät som den tyvärr verkar göra idag. Alla dessa artister har börjat göra skit och jag fattar inte vad det var som hände.
Roll Deep – When I'm 'Ere
Dizzee Rascal – Pussyole (Old Skool)
Lady Sovereign – My England

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0