Sleigh Bells

igårkväll när jag tillslut fick lyssna på P3 Pop igår fick jag höra en glad överraskning. Fösta låten dom spelade var Sleigh Bells – Riot Rhythm. Jag hade precis lyssnat igenom deras skiva "Treats" några timmar innan programmet sändes eftersom att jag höll på med wow10-listan. Det var första gången som jag hörde Sleigh Bells och jag fastnade direkt. Deras spårade musik med dundrande kickar, hårda riff, blandat med väldigt mainstrem;ig sång lät en hel del som M.I.A. fast lite vassare. Tyckte dom sa på P3 också att M.I.A. är detta bandets "skivbolagsboss" (exakt vad det innebär har jag ingen aning om) så det är inte värst konstigt att de påminner om varandra. 
Sleigh Bells kommer som skrivet till Wow och här hittar ni duons debutplatta Sleigh Bells – Treats

Låtskrivaren Alex Miller går bananer på guran och sångaren Alexis Krauss skriker lite mysigt
 

Kommentarer
Postat av: yollande

Jag har bott här för bara ett år, so give me a break!!!



I hope you have a nice day! :D

2010-05-28 @ 14:50:02
URL: http://blackandwhitey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0