The Nationals nya bakisplatta

igår var jag bakis hela dagen och orkade inte röra mig. Idag är jag inte bakis men orkar endå inte röra mig. Sitter och lyssnar på amerikanska The National eftersom att dom har släppt en ny skiva, High Violet. Vissa spår är riktigt bra, andra är mindre bra. I och för sig är det så på alla skivor men jag tycker att The National borde hålla sig till sina ballader då de kan utnyttja sångaren Matt Berningers trygga röst till max. Skivan borde man verkligen lyssna in sig på och den växer och växer ju mer man hör den. Igår när jag var mådde åt helvete tog jag tjuren vid hornen och verkligen lyssnade på skivan. Det är så The National ska upplevas. I en lugn miljö och utan störande moment. Speciellt när man är bakis och hela världen känns högljudd och grå, passar The Nationals vemodiga musik in perfekt. De starkaste spåren på skivan är Anyone's Ghost, Sorrow & Lemonworld.
The National kommer till Way Out West så om ni ska dit kan ni inte missa det.
The National – High Violet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0