Frugan

just nu håller Lykke Li på att slipa på hennes nya album som förhoppningsvis kommer ut lite senare i år. I stället för ett nytt album får vi "nöja" oss med denna covern på Will You Still Love Me Tomorrow. Lykke Li och henns unika sound kan man uppleva live i på Way Out West festivalen i sommar som går av stapeln i Göteborg. Way Out West har nog det starkaste line-upen av alla festivaler så här långt. Jag menar, klart den är den starkaste om man bokar Lykke Li. Förra året när jag såg henne på P&L var det verkligen en upplevelse. Riktigt, riktigt sjukt så in åt helvete bra var det. 

Jag hoppas att det nya albumet kommer innehålla lite mer poppiga låtar. Denna låter lite väl mycket som Possibillity och det är en låt som jag aldrig kommer hänga i julgranen. Anledningen är att den är med i Twillight och ni vet ju vad jag tycker om den filmen. Däremot är henns debutplatta Youth Novel en utav de bästa skivorna som någonsin har släppts. No shit. Jag är väldigt förväntasfull på vad Lykke Li kommer bjuda på härnäst men jag är säker på att det kommer bli väldigt bra.
De tre låtar som jag tycker bäst om med Lykke Li finns här nedanför.
Lykke Li – Complaint Department
Lykke Li – I Don't Mind (Jump On It)
Lykke Li – Hanging High

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0