...And Then We Saw Land

för drygt en månad sedan länkade jag Tunngs låt Hustle här på bloggen. Då var det bara en bra låt som jag ville dela med mig av. Inte förens nu har jag lyssnat igenom hela albumet "...And Then We Saw Land". Jag önskar att jag hade gjort det för det är ett album som man inte ska hoppa över. Folktronica när den är som bäst. Singer/songwriter-folk med lite elektroniska influenser liksom.
Perfekt musik att lyssna på på morgonen när man rostar sina mackor och fortfarande gäspar då och då. Känns som att kärnmedlemmarna i Tunng, Sam Genders och Mike Lindsay har utvecklat sina konstnärliga ådror och kommit en lång väg sen de producerade musik till porrfilmer. I och för sig har jag inte hört musiken dom gjorde till porrfilmerna men det hade varit sjukt ballt om musiken dom gjorde till de filmerna lät som låtarna på "...And Then We Saw Land".
En låt som verkligen är ett praktexempel på folk möter electro är Tunng – October. Bara en sån simpel sak som den choppade voxen i breaket gör att jag går i taket. Det är med så fruktansvärt små medel som Tunng gör en utav 2010s (så här långt) bästa skiva. October låter som en låt som ska vara helt utan något elektroniskt överhuvudtaget och de hade inte nödvändigtvis behövt använda nått som en choppad vox men dom gör det endå och det blir otroligt bra. Lyssna!
Tunng – ...And Then We Saw Land


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0