Skummar igenom festivalerna

vilken festival ska man på i sommar då? Det har ju gått ett tag sedan förra festival-inlägget och det har hänt lite grejer på bandsläpps-fronten. Jag ska skriva lite om vilka band som spelar var och om jag hade gått och sett dom. Nu äre ju så att det finns miljontals band som jag inte har lyssnat på som är bokade till festivalerna, så dom lämnar jag men ni skulle ju kunna slänga in en kommentar om jag har missat nått så kanske jag kan publicera det också. Drar bara igenom de "kändaste" nu då. Skummar liksom bara igenom.

Arvikafestivalen
Babyshambles - Bra band som jag inte har lyssnat ihjäl mig på men tycker att dom duger. Såg dom dessutom en kortis på Peace & Love förra året. 
Teddybears - Rätt ballt band som jag skulle tänka mig att se. Gillar deras lite tidigare grejer lite mer än de nyaste. Hiphoper är ju episk.
Donkeyboy - Dåliga
Markus Krunegård - Sämre
Takida - Sämst
Universal Poplab - Christer i p3's band. 80tals synth men låter lite schlager. Gillar inte så värst mycket.
Familjen - Gillar som fan! Kunglig kille.
Regina Spektor - Tyckte att hon var bra för några år sedan, men sen har jag bara tröttnat. Inget jag skulle gå och se.
Kent - Njaa..
Shout Out Louds - Dom skulle jag gärna se. Lite typisk svensk pop dock, men det är helt okej.
Name The Pet - Vet inte vad jag ska tycka egentligen. Vissa låtar är hur bra som helst men andra är verkligen botten. Hur kassa som helst. Kan inte fatta att det är en och samma artist som har gjort låtarna ibland.
[ingenting] - Nejdu! Aldrig, dom är inget för mig.

http://www.arvikafestivalen.se/artists

Hultsfredfestivalen
Empire Of The Sun - JA! Dom skulle jag vilja se. Bra jobbat där av Hultsfred att boka dom. Jag tycker i och för sig inte att Empire Of The Sun är speciellt bra men dom skulle jag dansa till med några öl i mig, lätt!
Kent -
Bob Hund -
Dom skulle jag vilja se. Jävligt balla!
Wolfmother - Bra band. Dom skulle jag lätt gått och kollat på.
Hästpojken - Många bra band verkar det som, Hästpojken hade jag kollar på. Caligula är ju pappas favoritlåt. Alltid ett plus
Familjen -
Shout Out Louds -

Maskinen - Ja, jag skulle gått och kollat på dom. Tror att det skulle bli rätt bra ös om dom spelade på en festival. Det är ju lite skillnad på Hutsfred och på någon skit-klubb i Ludvika
Annie - Hon är bra. Eller jag vet inte, lite Name The Pet över henne. Vissa låtar är bra, andra suger.
Fibes Oh! Fibes - Nej, jag tycker faktiskt inte att dom är bra. Love Child gillade jag i sommras, sen släppte dom låten med Kim Wilde och då orkade jag inte med dom längre. I och för sig är de två låtarna i stort sett dom enda jag har hört så jag kanske inte ens borde uttala mig om dom, men jag gör det endå och säger att dom är "inte så bra".
Veronica  Maggio - Henns första platta var jävligt bra men den senaste var inte alls lika bra. Jag skulle nog endå ha kollat på henne för att få höra henne spela "Månskensregn" live.
Make The Girl Dance - JAA!! DOM SKULLE JAG KOLLAT PÅ! BRA JOBBAT HULTSFRED! DETTA GILLAR VI! MAKE THE  GIRL DANCE ÄR SÅ JÄVLA IN ÅT HELVETE BRA ATT... Att.. Nej, jag vet inte, men fan, dom är bra som fan.
Yuksek - Varför skulle man inte vilja se på electro-rockande fransoser? Hade aldrig missat dom om jag kommer till Hultsfred.
Joel Alme - Inte mitt glas saft.
Daniel Gilbert - Jag har inte ens lyssnat på hans solo-platta men jag hatar Håkan Hellström men den kanske inte alls låter som Håkan. Äh, nej, jag tror fan att han går bort. 

http://www.rockparty.se/klara-artister.aspx

Way Out West
La Roux - Ja, hon hade jag gärna velat se. Det är konstigt, för jag tycker nog inte att hon är så värst bra men jag hade endå kollat på henne. Vet inte varför.
The xx - Jag faller för trycket och börjar digga The xx. Det hade jag gått på. 
Radio Dept - Nej

http://www.wayoutwest.se/klara-artister

Peace & Love
Kent - 
The Ark - 
Haha, aldrig
Mando Diao - Har inte fastnat för dom. Tycker att det är konstigt att folk lackar på att Mando Diao har blivit bokade btw. Borlänge är ju deras hemmaplan och dom drar folk. Låt dom spela, du behöver inte lyssna på dom. Jag vet att jag inte kommer lyssna på dom iallafall.
Wolfmother -
Amanda Jenssen -
Fan vad kass hon är.
Andreas Grega - Nope
Fibes Oh! Fibes -
Name The Pet -
Kings Of Convenience
- Dom är jävligt bra! Det enda bandet som jag verkligen tycker om som kommer spela på P&L, än så länge i alla fall.
Markus Krunegård -
Melissa Horn
- Nej, hatar henne
Europe - Det måste ju vara ett skämt att dom har blivit bokade?
Mew - Helt okej
Shout Out Louds -
[ingenting] -
Tutankamon -
Jävligt bra! Tråkigt att deras singel från plattan var den sämsta på hela skivan. Dom vill jag se
Hästpojken - 
Donkeyboy -

http://www.peaceandlove.nu/festival/artister
 
Emmabodafestivalen
Cut Copy - Ja, dom skulle jag nog ha kollat på. Dom är bra.
Crystal Castles - Självklart skulle jag ha kollat på dom. Är kanske inte lika frälst av dom som vissa polare till mig är, men jag tycker att dom är bra och skulle inte velat missat dom om jag hade varit på Emmaboda.
Uffie - Ed Banger! Dom är skitbra! Franskt, Pop The Glock, jävligt bra är dom.
Crookers - Tror att det skulle bli jävligt härligt ös på deras spelning. Dom skulle jag hoppat omkring till, lätt.
Hästpojken -
Maskinen -
Radio Dept -
The Very Best -
Haha, dom är väll bra? Jag vet att många kritiserar typ, "Warm Heart Of Africa" men jag tycker om den endå och skulle nog ha kikat lite på The Very Best.
Kapten Röd - Hatar så jävla mycket. Hatar med varje ven i kroppen
Parken - Missade på P&L  förra året. Skulle ha kollat på han om jag hade chansen igen.
Hoffmaestro - Men nej, dom är så jävla dåliga.
Andreas Tilliander - Han är göttare än mos. Gillar stenhårt. Svensk electro är bra.
Deportees - Jadå, dom är helt okej. Hade nog kollat på dom.

http://www.emmabodafestivalen.se/artister.asp
(nytt bandsläpp på torsdag)

Putte i Parken
Amanda Jenssen -
Andreas Grega -

Hästpojken -
Maskinen -

Kite - I Give You The Morning är ju sjukt bra så varför skulle man inte vilja höra den live. Tror att det skulle blivit rätt massivt.
Europe -
Hoffmaestro -

Melissa Horn -
N*E*R*D -
Kan vara det största bandet som har blivit bokade än så länge fast dom spelar även på Storsjöyran. Tycker dom är jävligt bra, hade aldrig missat dom.
Name The Pet -
Takida -
Teddybears -
The Bloody Beetroots Death Crew 77
- Vilket jävla ös det borde bli på deras spelning. Fyfan, dom är najs.
The Sounds - Nej, fjortis-rock hatar jag.
[ingenting] -

http://www.putteiparken.se/artister

Storsjöyran
N*E*R*D -
Lars Winnerbäck -
Helt jävla mega-kass.
Kent - 
Markus Krunegård - 
Maskinen - 
Melissa Horn - 
[ingenting -
 
Jenny Wilson & Tensta Gospel Choir - Det tror jag vore jävligt fränt att se. Jenny Wilson mixat med gospel. Det tror jag vore hur ballt som helst.
Hoffmaestro -

http://www.storsjoyran.se/

ja, detta blev ett drygt, långt och dåligt inlägg.
Svante, vad hette den där festivalen du sa att vi skulle åka på? Haha, har glömt bort det.

Avslutningsvis vill jag bara kommentera P&L eftersom att vilka band dom än bokar, kommer jag troligtvis att åka dit.
Det känns lite som att dom safar. Dom har blivit så stora att dom inte vågar boka nått annat än "säkra kort". Tyvärr går blir det motsatt effekt. Många tröttnar och om P&L fortsätter fega så kommer den inte längre att vara Sveriges största festival. Jag är stolt över P&L och vill att den ska fortsätta vara störst, eftersom att det ligger så pass nära, men då måste dom våga lite mer.
Just nu är jag mest sugen på att dra på Hultsfred. Tvåa är Emmaboda, sen trea vet jag inte riktigt. Aja, nu är jag trött på att skriva.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åk till summerjam!!!!

summerjamsummerjamsummerjam, deras camping ligger runt en sjö, what more do i need to say

2010-02-23 @ 20:27:07
Postat av: Svante

Siesta!



Daniel Gilbert är ju skön

2010-02-25 @ 11:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0