Över-hypat skit

fattar inte varför alla ska flytta till England. Alla färskingar på gymnasiet och yngre, som tror att dom inte är som alla andra för dom har sett Twillight, lyssnar på Håkan Hellström och har en rutig skjorta, spyr galla över Leksand men prisar hamnstäder i England. Dom tycker att det är så jävla coolt för att det är "trash". Dom drömmer om ett England är grått, fult och hårt. Där vill dom vara. Just den bilden är den som flyger upp i deras skalle när dom pratar om England och hur mycket dom ska flytta dit om några år. Varför? Jo, bara för att det är "England" och dom tror att om vi diggar England före USA är vi inte som de fjortisar vi ser ner på.
Men vet ni vad? Ni behöver inte flytta till England. Ni skulle kunna sätta er på nästa jävla Tallink båt och stanna kvar i Estland för det är väll exakt samma sak? Lika grått, fult och hårt.
Annars stannar ni kvar i Leksand, för hur mycket "trash" är inte Leksand då? Jag menar, det finns inte direkt så fruktansvärt mycket att göra här, det är litet, det är extremt fult 3/4 av året, bråk förekommer, vi har en lokal pub, en lokal fotbollsklubb (okej, det är hockey men det är iaf en idrott), osv. Visst, vi kanske inte har något Hogwarts men annars är Leksand och vilken annan deprimerande skitstad i England som helst, rätt lika.
Nu dissar inte jag Leksand utan jag höjer det.
Och ni som kissar på Leksand, trivs ni inte eller här eller? Är ni så pass stora människor att lilla Leksand med sina patetiska människor inte är värdiga er?  
Jag älskar Leksand. Leksand är hur jävla ballt som helst. Faktiskt.

En annan sak som flickor och pojkar som precis har lämnat Chris Brown-skivorna längst ner i skivhyllan för att snart prydas av damm, dras till är den Brittiska kulturen. Men fan, insé.. Vad kommer ni att dra för nytta av att vara på plats i England när dom artisterna ni lyssnar på blir stora? Dom artisterna kommer att vara lika stora här några veckor efter.
Jag tror liksom inte att ni kommer att gå in på någon sunkig, tom bar för att lyssna på något band ni aldrig har hört talas om. Det kommer aldrig att hända. Tänk er själva dom som såg Beatles första gig på Cashba innan någon visste vilka dom var. Det är ju lite respekt och om ni skulle göra sånna grejjer, fan, stick iväg dit och ta del av deras kultur men om ni ska dit för att ni tror att någon kommer att bli imponerade kan ni lika gärna, som skrivet, åka till något baltiskt land och stanna där. När jag tänker efter vore faktiskt det coolare än att dra till Vilnius än London.
England är hur najs som helst men jag gillar inte att det har blivit så sjukt hypat av wannabes för det är precis vad det är.

Folket som vill till England ifrån Leksand är samma människor som kallar ska-människor för nazister och bara det är så.. Jag vet inte. Stört.


Kommentarer
Postat av: Svante

Sant

2010-02-20 @ 18:43:12
Postat av: carro hedlund

jag vill flytta till australien, gillar inte håkan hellström och har tappat bort min rutiga skjorta. =)

2010-02-21 @ 22:41:14
Postat av: S

det är sant. men jag tycker leksand är fint, på sommaren är det fint.

2010-02-22 @ 13:56:31
URL: http://saragustafssonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0