Saft & Vampire Weekend

det är sontag och jag mår inte illa eller har ont i huvet. Ibland är det skönt som fan att inte festa. I fredags var det bara hyrfilm, chips & syster. Lördagen var lite mer social. Vi var ett gäng som stack till Bosporen och lyssnade på lite blues och chillade med någon öl. 12 stycken blev vi tillslut innan vi drog till Baren. Jag kände att det inte behövdes mer än två öl den kvällen eftersom att det var helt tomt på folk. Felix däremot, han skulle supa till vilket pris som helst och var den enda som var full. Jag vet inte, men jag tror inte att han tyckte att det gårdagens utgifter var värdiga när han vaknade imorse.

Nu chillar jag stenhårt efter att ha fått det stora anvaret på mig igen. Elda hemma hos pappa. Saften är snart slut så jag borde dra ner och fixa lite ny. Dessutom lyssnar jag igenom Vampire Weekends nya platta. Eller ny och ny, den släpptes för ungefär 1 månad sedan men jag har missat den (men det har du med så det är chill) och måste lyssna järnet för att komma ikapp det jag har missat. Så här långt är jag inte så värst imponerad fast det är fortfarande mycket bättre än en hel del annat. Jag känner ungefär likadant för "Contra" som jag kände för "Inglorious Bastards".
Slänger upp en låt från deras förra album som jag tycker är den bästa. Eller orginalet är inte den bästa från deras förra platta men denna remixen är det.



På lördag, spelning på Baren. Hoppas det blir bonkers. Wiktor kommer till Leksand i helgen så prognosen visar att det finns viss risk för en hel-galen lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0