Hockeyfesten som inte blev av.

igår var dagen som skulle bli den sjukaste hockeynattten någonsin med USA - Schweiz, Kanada - Ryssland och Sverige - Slovakien.
OS är ett ovanligt fenomen som bara inträffar var fjärde år. Var fjärde år möts alltså de bästa hockeyspelarna i hela världen och representerar sina länder och ger allt för att få ta hem guld-pengen till sitt hemland. Därför var mina förväntingar inför natten skyhöga. Det dryga med höga förväntningar är att man 90% av fallen blir besviken och därför förvånade det mig inte ett dugg att natten blev hur värdelös som helst.

21.00, USA - Schweiz. Hockeynatten börjar.
Första matchen var jävligt bra. Schweiz imponerade på mig men tyvärr vann USA endå.
Under matchen blev jag väldigt sugen på mat (och här går jag snabbt och oväntat över till ett annat ämne).
Jag hatar att laga mat men var så fruktansvärt hungrig att jag ställde mig och lagade mat. Gourmet-kocken Símon Le Grip - De Kulinariska Rätternas Himmelske Fader ställde sig och gjorde en festmåltid för 1. Korv och snabbmakaroner. En maträtt som på Símon Le Grip's tillagningsätt blir en osannolik fest för smaklökarna. 

01.30 började matchen som jag såg fram mot mest, matchen som skulle gå till historien som den bästa, tuffaste och jämnaste matchen genomtiderna.
Väst vs. Öst. Crosby vs. Ovechkin. Och ja.. Där tog det slut på saker jag kunde komma på som man kunde skriva "vs." mellan. 
Blixtsnabbt ledde Kanada med 3-0. Lite senare stod det 7-2. Då gick jag och la mig. Jag var så fruktansvärt besviken att jag knappt kunde sova men tillslut somnade jag runt 03.00.

06.00 ringde väckarklockan. När jag vaknade fattade jag inte vad det var som lät för jag var helt borta. Tillslut fattade jag att det var mobilen som lät så förjävligt och efter mycker om och stängde jag av alarmet. Då gick jag ner, slog på tvn och satte mig tillrätta i soffan. Efter 8 minuter somnade jag. Vaknade ungefär 5 minuter senare och gick och la mig igen. När jag sedan vaknade vid 12.00 slog jag på text-tvn och såg till min stora fasa att Sverige hade förlorat. Jävla helvete.

Totalt ovärd natt. Nu skiter jag i OS och blickar fram mot VM. Nej, justja, Sverige suger så dom är med med i VM. Bummer.

Kommentarer
Postat av: Bögen från Dalarna

Böbö, South Park är bajs. Precis som Simpsons. ^^

2010-02-27 @ 00:59:02
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0