Clashigt

var nyss ute med Svante och kollade läget vid stället vi ska grilla vid imorgon. Det är ju valborg så man lär endå planera lite. Kanske inte peppa sönder totalt som 90% av alla på facebook gör. "WOHOOOO!! VALBORG IMORGON! KOMMER BLI FEEEETT"-stil på alla uppdateringar men endå, som sagt, planera. 
Jag och Svante gjorde det enda rätta när man står där och kollar ut över Österdalälven i vårsolens glans en kväll i sen april. Vi kastade pinnar. Vi försökte pricka ett slags båthus som låg ungefär 20 m under oss. Orkar inte förklara men det är som ett stup som vi stod vid. Jag kan i alla fall säga att jag är obamhärskigt bra på dubble-tap. Ni vet inte vad det är men det är inte vem som helst klarar av det. Fråga vem som helst. Eller fråga Svante. Han är den enda som vet vad det är.
Hela grejen var jävligt clashig. Jag vet inte vad "clashigt" är men det där var clashigt. Grejen är att nu är jag inne i ett litet Clash stimm. Stimmen kommer och går men nu är jag fast igen. Just därför tänkte jag länka de 5 bästa Clash låtarna genom all tid och rum.

The Clash – Koka Kola
The Clash – The Magnificent Seven
The Clash – Tommy Gun
The Clash – Rudie Can't Fail
The Clash – Spanish Bombs

Ut och gör sattyg idag till dessa låtar. Denna dagen har varit full med sattyg. Nu denna grejen med pinnarna men den roligaste grejen hände när en Jasmin mitt på dagen, mitt i Leksand, rage;a. Ska inte gå in på detaljer men; Jasmin 1 - Gubbe 0.
The Clash gör ju utlitmata fest-låtar kom jag att tänka på också. Blir nog mycket Clash imorgon.
 - Det blir.
 - Blire?
 - Aaa, det bliiir.

Kommentarer
Postat av: Engla Loviza

Vet inte om du har märkt det, men det finns otroligt mycket plagiat på The Clash låtar. Till exempel MIA - Paper Planes & Go straight to hell, boys.

Typ Florence Valentin och Bruket också för den delen...

2010-05-01 @ 12:08:53
URL: http://herstorysofar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0