Lite nytt från Adrian Lux

snart är det sommar och idag har solen lyst ett tag i alla fall. Jag satt nyss och fikade med Svante, Felix & Anna. Lite sommar vibes fick man endå när vi satt där ute och snackade men helt plötsligt slog vädret om och det blev mindre härligt. Det jobbiga med att sitta ute och fika är alla dessa förbannade jävla fåglar. Jag hatar fåglar. Jag är skitskrajj för dom. Efter ett tag kommer en armé med fiskmåsar och tänker käka upp mig så jag stack hem. Nu sitter jag och lyssnar på Adrian Lux. Han har släppt väldigt mycket bra grejer på senaste tiden. Gillar hur han blandar någonslags indie-vocals med.. Jag vet inte. Är det tech-house? Skit samma. Vi säger dansmusik.
Förra sommaren var det Adrian Lux för hela slanten och det kan det bli denna sommaren också. Lyssna!


Riktigt skön låt med otroligt bra vocaler. Påminner om Teenage Crime. Nästan bättre tycker jag. O by Adrian Lux (iamamiwhoami remix) by TaraBusch

Bästa remixen jag har hört på SHM's mega hit från förra året. Synd bara att det är nån slags tease-låt.

Adrian Lux ft Lune – Leave The World Behind vclub.pl by musicunite

Adrian Lux's remix på Johnossi's första singel från deras nya platta. Johnossi är egentligen inte några riktiga favoriter hos mig men några bra låtar har dom gjort. Däremot är inte denna riktigt en av dom. Slänger upp den endå bara för att.. Jag känner för det.
Johnossi - What's The Point (Adrian Lux Radio Mix) by beingremixed

Sådär, där finns lite låtar som man kan ha i bakgrunden på förfesten. Nästa gång jag har spelning (när nu det blir) kommer jag att göra allt för att försöka få tag i dessa låtar. Det bliiir.
Det känns som Adrian Lux levererad det bästa från två världar och det blir ett vinnande koncept. Det kan gå åt helvete när artister gör så men Adrian klarar av det och det är därför som jag gillar han så pass mycket som jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0