Folkmusik

vet inte varför men ikväll har jag varit helt hookad på folkmusik. Är det inte riktigt fint? Estetisk, stämmningsfull, bonnig folkmusik? Det är sånhär musik som man ska lyssna på i en lada med en stickad tröja på sig en vacker sommarnatt i goda vänner sällskap. Kanske t.o.m. knäppa en öl? Det är ju aldrig fel liksom. Kanske har jag sett för mycket på whiskeyreklamer men så vill jag att en kväll ska vara någon gång.
Slänger upp en jättejättejättebra låt och hoppas att valbogsgrillningen i alla fall kommer att innehålla en gnutta av denna utopiska bild jag får upp i huvudet när jag lyssnar på detta.



Annars släppte P&L Vampire Weekend idag. Vad har hänt? Jag som trodde P&L skulle suga iår. Tji fick jag som någon sa till mig för ettpar dagar sedan. Nu fattar bara biljetter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0