Emo-väder

sjukt vilket väder det är. Verkar som att alla i hela Leksand är fullkomligt utan energi. Jag är inte ett undantag. Var Lord Voldemort här och sucked the joy of life ur alla igår natt eller? Vad är det som har hänt? Grått på himlen, duggregn.. Lite mysigt är det endå med sånt här väder. Eller inte. Eller jo. Eller jag vet inte. Då kan jag ligga här i köksoffan som en död pelikan och lyssna på musik som är väldigt stämmningsfulla. Det har blivit ett av mina favoritintressen på senare tid. Då är det lite skönt med dåligt väder så man kan lyssna på sånhär musik utan att få dåligt samvete för man är emo. Tänk på det.
JJ – Let Go
Anna Von Hausswolff – Gloomy Sunday
Phosphorescent – Wolves
Lykke Li – Hanging High
Brian Eno – Golden Hours
The National – You’ve Done It Again, Virginia
MGMT – I Found A Whistle
Midlake – Small Mountain
The Finches – Step Outside
Alela Diane – The Pirate's Gospel
SÅDÄR! Min helt egna emo-skiva för emo-väder är emo-klar, emots emo. Alla dessa låtar är jättefina och jag tycker att ni ska kika ut genom fönstret och gråta lite medans ni lyssnar. Eller nått, vad vet jag vad ni gör när ni lyssnar på (johnny) depp-musik? Hur som helst hoppas jag på en dag imorgon som går i dur.
(skivfodralet på Alela Diane's nyaste skiva skrämmer livet ur mig. Bara så ni vet.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0