ICA failar ännu en gång

Satt och kollade på tv alldeles nyss. ICA hade ny reklam med ett mongo som spelar en praktikant. Jag tycker inte alls att det är kul när han säger; 
" - Vaddå, har ni aldrig sett en praktikant förut?"
Jag lovar, när jag kollade på det blev jag lika förvånad som dom i reklamen blir. Jag tyckte inte att det var roligt på en fläck. Dom vill ju att man ska skratta men man vågar ju inte för normala människor garvar inte åt cpn. Eller det är klart, jag brukar inte vara den som inte pekar och skriker "KOLLA JALLE, DÄR ÄR DIN TJEJ" när en handikappad kärring går förbi men... Denna reklamen alltså.. Jag vet inte vad jag ska skriva. Vem fan är det som gör ICA reklamerna egentligen? Jag menar, tycker du cp't är skön när han säger så eller? Och hur ska dom göra i nästa reklam? Ska dom strunta i det faktumet och fortsätta på spåret dom har gett sig in på och låtsas att det är en helt normal kille eller ska dom mobba honom för kromosomerna i hans kropp inte riktigt är som dom ska? Det sistnämnda vore roligast men kanske inget som borde vara med i en reklam.
Mamma var också med när jag såg reklamen och vi båda bara kollade på varandra, och så frågade hon mig med en rätt så stött röst;
 - Tyckte du att det där va roligt?
 - Neheej, det tyckte jag fan inte!
 - Nej inte jag heller...
 - Vafan va det där egentligen?
Man vet inte om man skrattar åt "skämtet" han säger eller åt cp't

Kommentarer
Postat av: Rebecca

jag är säker på att det var menat att vara kränkande men jag tycker definitivt inte att den var rolig :S.. så fattar inte vad folk tycker är roligt...

2009-10-19 @ 23:55:48
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: linda

cp och mongo är skilda saker :)

2009-10-20 @ 00:08:02
URL: http://frupetterssons.blogg.se/
Postat av: crapy

Linda; cp, mongo, praktikant, kalla det vad du vill. Det är ungefär som snuvig och feber, man är sjuk helt enkelt. Cp eller mongo, man är utvecklingsstörd.



Rebecca; Du menar väll att dt INTE var menat att vara kränkande. Eller?

2009-10-28 @ 00:39:36
Postat av: karim

Tycker den är asrolig. Han är otroligt charmig, sen ser man ju att ni bara grundar era meningar om att det skulle vara kränkande osv på helt egna åsikter. Jerry som han heter i reklamen är skådespelare. Han ska t om till broadway och spela teater. Så om han brinner för skådespeleri så tycker jag att ni ska tänka om. Man behöver inte tycka det är roligt. Men man ska inte tro att det är för att kränka personen i fråga. ICA gör en jävligt bra sak för folk med olika former av handikapp. DOM anställer dom och ger dom en chans att arbeta med "vanligt" folk på "vanliga" arbeten med "vanliga" omständigheter. Detta är enbart en hyllning till deras angageman!

2009-11-28 @ 14:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0