Crapys musikfilosofier.

De som känner mig väldigt väl vet att musik är bland det viktigaste som finns i mitt liv. Jag kan bli så fruktansvärt förbannad på folk som lyssnar på viss musik. Jag tror att jag kontorollerar och bestämmer över vad folk ska lyssna på. Om jag träffar en person som lyssnar på viss kuk-musik så gör jag allt för att övertyga den personen om att den är lika värdelös som broccoli mellan knävecket men om flera sedan börjar lyssna på musiken som jag lyssnar på slutar jag lyssna på det direkt. Det förlorar sin charm liksom. Det är hur töntigt som helst, jag vet, men jag kan inte rå för det. Allt detta är mina egna problem som jag ska jobba på. Jag menar, vem tror jag att jag är egentligen? Det är inte du som är dum i huvet (som jag garanterat tycker om du gillar att lyssna på t.ex. Pitbull) utan det är jag som är dum i huvet som inte tycker som övriga ungdomar i vårat avlånga land.
Oftast är det dock så att folk som lyssnar på viss musik inte är folk som jag kommer så bra överens med.
Lyssnar du på Rn'B, amerikansk Collage/Emo-rock, kommersiell hiphop & SiljaLine-"house", och du och jag är bekanta så snälla, låt mig aldrig få reda på att du lyssnar på det för att undvika konflikter i framtiden. Jag kn bli så förbannad. Fråga Jacob eller vem som helst. Jag kan verkligen ta illa upp.
Jag vet själv om mina problem och jag ska inte gå omkring och tro att jag är nått, MEN varför provocera?

Jag tänkte lägga upp lite spotify spellistor som jag har så ni också kan lyssna på vad jag lyssnar på. Sen kan ni tycka att det suger men ni har i alla fall en insikt på vad jag gillar.
Letar ni efter Black Eyed Peas, Lady Gaga, Pitbull, Basshunter, Takida, Tokio Hotell, The Fray, Britney Speats, David Guetta, Rihanna, Kanye West, Lars Winnerbäck, Green Day, Beyoncé, Erik Hassle, Mika, Katy Perry, Cascada, Leona Lewis, Akon, 50 Cent, Mando Diao, Mariah Carey, Pink, Volbeat, Sean Kingston, Darin, Lorentz & M.Sakarias, Jordin Sparks, Kelly Clarkson, Lil Wayne, Idol-någon, Justin Timberlake, Miley Cyrus, Space Cowboys, Fall Out Boy osv får du leta vidare för jag har svårt att tro att du kommer hitta det i någon av mina listor.



Min största lista. Om ni lyssnar på denna borde ni sortera efter artist. Här finns både gammalt och nytt. Allt från Vybz Kartel till Steve Angello, från Elias & The Wizzkids till Roll Deep osv.  

http://open.spotify.com/user/crapy/playlist/1XQlVaD5Etwnp5mS5Esi8s


En liten lista som jag uppdaterar ungefär en gång i månaden med lite ny musik. Eller den behöver inte vara ny, men med ny listmusik.

http://open.spotify.com/user/crapy/playlist/4TVe2RgG1ojuhIUxkXARDy


Vet inte om jag får publicera denna lista, men det är Wiktors och den är riktigt bra!

http://open.spotify.com/user/wiktorh/playlist/3EZwKkQHxDphQoi10FPuLS




Jag, lyssnandes på musik. Passionerad va ordet.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vybz Kartel, thats the thaang! och på tal om det, så jävla sant inlägg. Jag blir också arg när folk lyssnar på dålig musik..

2009-10-16 @ 01:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0