Vad är Rix FM?

Jag förstår mig inte på folk som sätter sig i en bil och sätter på en radiokanal och sätter på Rix FM eller Mixmegapol. Vem vill lyssna på 40% reklam, 40% Takida och 20% prat om nonsens? Tacka fan för P3, dom har ju i alla fall variation på låtar, roliga och smarta pogram och framförallt, ny musik som gör att man kan bredda sina vyer.
Jag sitter skrattandes och klistrad vid radion på onsdagar på våren och hösten mellan 16.08 - 18.00 och lyssnar på MNK, har den i bakgrunden på fester om man har lyckats hälla öl på cdspelaren på lördagkvällar, och lyssnar på Digilistan med Jenny på söndagr när jag är bakfull och pissar på låtarna som ligger i top 20. Det är en rolig kanal och jag fattar inte varför fler inte lyssnar på den.
Helt ärligt, hur många gånger om dagen hör man inte Cheer - Do You Belive på Mixmegapol på en dag? Dom spelar den ca. 873 ggr och mellan det är det 16 minuter reklam från någon lokal bilhandlare, för att sedan höra en överexalterad Adam Alsing prata alldeles för högt på morgonen om när han öppnade sin gurkburk.

I min förra skola spelade dom alltid Rix FM eller Mixmegapol i caféterian. Jag gick i en klass som bestod av till 80% av Rix FM älskare. Jag kommer ihåg hur vi kunde sitta där och så spelades Nickelback - Rockstar eller Kid Rock - All Summer Long och dom jag satt med började sjunga med. Jag vet inte hur många gånger jag har gett Lovisa dödarbliccken och sedan sagt att hon är helt dum i huvet som kan dom där låtarna!
 - Alla får lyssna på vad dom vill Simon! Åh, Simon, vet du vad? Jag blir så trött på dig. Du bestämmer inte!!
Nej, dt kanske jag inte gör, men om jag gjorde, då hade du fått sätt på annat...


Just nu diggar jag iaf;
Miike Snow - Animal
Name The Pet - Sunshine
Empire Of The Sun - Walking On A Dream
Jamie T - Sticks'N'Stones
La Roux - Bulletproof
Elias & The Wizzkids - Mr. Right Guy
Jonathan Johansson - Alla Vill Ha Hela Världen

Fibes Oh Fibes - Love Child
Adrian Lux - Can't Sleep (Ali Payami Remix)
LYKKE LI


Hade varit en grym radiokanal.

Kommentarer
Postat av: Wiktor

BONKERS

2009-07-09 @ 22:06:34
Postat av: Amanda

Du och jag Simon.. du och jag

2009-07-13 @ 22:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0