Star-Spotting i Leksand

Det har varit en händelselös dag. Högpunkterna var när jag åkte och lämna av Emma vid tåget för hon har sovit hos mig, köpte snus och blev uppringd av en telefonförsäljare som udda nog sökte mig. Då har man blivit vuxen, när dom inte börjar med att säga
 - Hej, jag jobbar på Görans Kryddor & Kryckor, jag söker Urban (alternativt min mor Kajsa om jag är hos henne).
Det var ungefär lika kul att bli uppringd av dom som det var att öppna plasten till min smälta chockladkaka som jag köpte med snuset.

Vid 21.00 ringde min kära barndomsvänn Orre upp mig. Vi skulle åka in till Leksand och köpa, ironiskt nog det som jag precis hade tryckt i mig, godis. Fast nejnej, vi är inte bara gottegrisar som åker 9 km för choklad. Vi köpte även chips, bensin och Orre köpte BonAqua. Så jävla onödigt, vatten finns i kran och om man måste ha smak på vattnet kan man pissa i det för att få den där lite beska smaken.
Vi stannade vid OKQ8 för att köpa våran bensin och när Orre gör det och jag sitter kvar i bilen ser jag en riktig D-kändis, om ens dt. Martin Kjellgren, aka Mannen Som Kan Prata Som En 5åring På Talang.
Om jag ska skryta lite så kan jag meddela herrskapet att jag kände honom innan han slog igenom på Sommarkrysset och Talang. Eller kände och kände, vi vet vilka varandra är. Det är en riktigt social, rolig och uttåtriktad person. Jag borde egentligen inte känna denna ofrivilliga stolthet över att jag har träffat han kanske 7-8 ggr och att han hälsar om man stöter på honom på stan, eftersom att de flesta känner denna kille. Alla vet vem Martin Kjellgren är och han vet vilka de flesta är.
Det roliga är att Martin är nog den kändaste personen vi har i Leksand. Undantaget är kanske Jan Houkko efter hans dildo upp i analet skandalen, annars finns det inte så många kändisar i Leksand. Lasse Bengtsson har sommarhus här, Ulf Samuelsson med, Birgit Carlstein bor i Leksand, m.fl., men inga så aktuella som Martin är. Jag kom ihåg första gången jag hörde Martin göra den där grejjen med rösten. Det är verkligen sjukt. Kul att det går bra för honom. Han är värd uppmärksamheten.




http://www.youtube.com/watch?v=ZJS-BdOhmew



[ngn kan ju visa mig hur man lägger upp klipp på bloggen sen, vore kul... Jävla kuk-blogg och jag som inte fattar hur man gör.]

Kommentarer
Postat av: EmmaStrand

kul att en av högpunkterna var när jag drog(Y, det kunde inte skrivits gulligare!



okej, då ska jag kissa i ditt vatten nästa gång bara för att överraska dig med något extra!

pusss på min ''bloggARN^''(internt)

2009-07-07 @ 22:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0