Tankar kring SMS

Jag har en f.d. klasskamrat vid namn Amanda. Hon skrev ett roligt inlägg på sin blogg om sms och hennes hatrelation till det, och jag tänkte att även jag skulle ta del av detta ämne och skriva om just sms.
Jag själv är ingen smsare. Jag tycker att det är jobbigt att skriva och när man skriver sms så är man inte sig själv. Man skiver saker man inte vågar säga och det är så jävla löjligt, eftersom att jag tycker att man ska kunna stå för det man skriver. Dessutom kan det förstöra så himla mycket med sms. Salle skrev på sin facebook att han tycker att man ska ha alkolås på sin mobil och det är tammefan det roligaste jag har läst. Hur många gånger har man inte vaknat och kollat igenom sina skickade och sett hur man har skrivit helt osammanhängande, pinsamma grejer om olika saker och ting. Då är det bättre att ringa. Jag ringer hellre och säger till personen i fråga vad det är jag vill. Kanske för att det för mig, som använder Parlino, är billigare att ringa än att smsa. 
Amanda skrev att hon tycker att det är jobbigt att inte få svar på sina sms. Jag skiter i vilket, eftersom att jag sällan skriver sms och om jag gör det är det något viktigt och då får jag oftast svar. Om man är så feg att man inte kan ringa personen i fråga kanske man inte ens förtjänar ett svar. Eller det är i alla fall inte deras plikt att svara. Om någon dryg tjej skriver ett sms till mig *Hej vad gör du?* svarar jag oftast inte. Om hon hade skrivit *Hej, jag har fastnat mellan en kamel och en frysbox, kan du komma och hjälpa mig, jag är precis utanför ditt hus* är det en helt annan femma. Hur kul är det att fastna där? Jag behöver inte nödvändigtvis svara, eftersom att jag skulle kunna spring dit direkt men jag kanske måste fråga vad kamelen heter, och då får hon ett svar.
    

Kommentarer
Postat av: pelle

Hahah, fan... om det skulle behöva vara alkolås på mobilen så skulle min fån ligga och ruttna i en byrålåda. Typ.



Jaså, det var mer än vad jag visst om mister Promoe. Det är alltid de som klagar mest som har mest "tjafs i ryggsäcken".



(förövrigt mitt eget påhittade talesätt).

2009-07-14 @ 08:34:57
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Zid

Vill inte försvara att Promoe skulle vara sell out. Men att du grundar det på Big Pun-beatet är bara dravell. Skulle man vara sell out om man snor ett beat? Då finns det få äkta kvar i gamet.

Dessutom visar väl Promoe hur lätt det är att få medelsvensson att lyssna på hans musik. Bara slänga på att lättlyssnat beat och alla älskar det, trots att han snackar skit om samma målgrupp som lyssnar på musiken.

Verkar vara få som förstår baktanken med det där...

2009-07-14 @ 12:06:11
URL: http://banditking.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag förstår baktanken med Promoes "Svennebanan" men jag tror inte att Promoe bara släppte svennebanan för att bevisa hur lätt det är att få medelsvensson att lyssna på skit. Det är inte som att man släpper en låt bara för att bevisa sin poäng. "I rather be a loser then a swedish popstar" som looptroop sa för några år sedan. Och visst det kan tyckas att man måste vara extrem och säga extrema saker för att överhuvudtaget sticka ut ur mängden. Men helt ärligt, släppte han verkligen svennebanan bara för att "bevisa" någonting. Skärp dig, han vill bli känd. Alla vill bli kända. Han ligger på absolut music nummer whatever. Jag tror han är nöjdare att vara på spotifys toplist än att ha "bevisat" någonting som alla redan visste..

2009-07-16 @ 01:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0