Peace & Love 2009

Innan jag började med denna blogg så hade jag precis varit på P&L. Många gnäller om att det är för lite bilder och sånt på bloggen så därför ska jag lägga upp lite.
Men först ska jag skriva lite om hur det va där. Även om minnerna är lite dimmiga just nu.
P&L är en festival i Borlänge som alla vet, som sträcker sig över en hel vecka. Jag va bara där torsdag, fredag & lördag. Jag tältade inte men jag spendera min dagtid på campingen vid Camp Arons.
Jag kan säga att dom tre dagarna va nog den bästa tiden på länge. Bra artister, nära vänner och festa. Vårat Camp var i alla fall ett av de drygaste campen på hela campingen. Inget vi hade var vårat eget. Tog drickan slut sprang någon och snodde nytt och behövde man en solstol vänta man tills någon granne gick därifrån och sedan tog man den och taggde den med Camp Arons.

Torsdag

Min kusin och hans polare från sthlm hade sovit och vi drog dit vid 09.10 tiden. Jag såg inte dom nå mer efter att vi kom fram för jag sprang direkt till Camp Arons. Där satt vi och kröka ett tag. Camerons kläder hade tydligen blivit snodda. Kul. Sedan gick vi och käka. Efter det gick jag, Lukas & Cameron tillbaka till campet för att dricka lite mer. Jag lämnade sedan dom vid campet när alla andra började droppa in för jag skulle träffa Emma ett litet tag. Hon var på gott humör. Jag med, för efter att jag träffa henne gick jag, själv (som vanligt) och kollade på Detektivbyrån. Det va hur grymt som helst. Wiktor & Hanna kom och gjorde mig sällskap där efter ett tag och efter spelningen gick vi och drack öl.
Efter det gick jag iväg, själv och kollade på Soundtracks Of Our Lives. Inte för jag tycker att dom är så fruktansvärt bra, men efter att dom spelade skulle Lykke Li spela. Jag trängde mig fram under SooL's spelning för att jag seda skulle få en bra plats när Lykke spela. Det fick jag. Längst fram i mitten.
Ååå fy helvete vad bra hon var. Mitt under spelningen hade Svante, Wibba, Cameron & Petter lyckats slagit säg fram till mig så vi stod där och härja som galningar. Sen hände det väll inte så mycket mer. Jag tappade bort alla och gick omkring själv. Mobilerna funkade ju inte där så man fick inte tag i någon. Men jag kollade på lite Johnossi, Keane osv.
Lykke Li gjorde i alla fall hela festivalen för mig. Hon va hur bra som helst.

Fredag
Dagen var ungefär lika som tordagen. Krök och mat. Jag blev fruktansvärt överförfriskad den dagen. Den dagen gick vi och kollade på Pete Doherty. Inte för vi tyckte att han var så himla bra, utan bara för att vara allmänt dryga, hoppa runt & knuffa folk. Efter ett tag tröttna jag & Petter så vi gick och kollade på Timbuktu. Det va helt okej. Sedan gick vi tillbaka till Campet. Där träffa jag bl.a Olle & Svenne. De va kul eftersom att det va längesen jag hade träffat dom eftersom att jag har flyttat ifrån Falun nu. Jag tror att jag va mycket med Wiktor och Hanna den dagen. Eller så va det torsdagen. Det var i alla fall någon dag som vi klättrade i träd. Jaja, kvällen slutade med att jag gick omkring själv med iPoden i öronen och lyssnade på musik för att sedan åka hem.

Lördag
När jag kom till Borlänge gick jag, Sean & Arons och käkade lite på Donken. Vi drog sedan vidare till campet och softa ett tag. Sen va jag med Wiktor, Hanna, Salle & dom dära. Vi skulle gå och kolla på Hajen men vi kom inte in för det va fullt. Vi drog då vidare till Laakso som enligt min mening inte alls var nå bra. Öltältet var nästa destination. Vi svepte i oss två stycken och sedan kollade vi på SMK. Det va gryyyymt roligt. Det va ös utan desslike. Sedan tappade jag bort alla igen, men begav mig ensam mot campet. Det var ganska lugnt där, till Petter kommer dit och flippar först på Cameron, sedan på alla andra. Jag & Petter gick sen till Electric Circus men det va inget vidare drag där så jag gick själv, tillbaka till campet eftersom att Petter inte ville följa med. Sen var väll allt klart. 

Det kassa med P&L var att det va flera mil mellan campet och festivalområdet. Hur drygt som helst. Fast som sagt, P&L var nog det roligaste jag har varit med om. Nu ser jag fram mot Popaganda 28-29 Aug i Sthlm. Alla som vill ska hänga med.

HEIL ARONS!

   
Petter & Felix chillar vid vårat vackra camp.



Lukas, Tobbe & Anton



Felix, MelonBoii, Foreman, Forskin, Forplay, Fanzy Felix. - Kärt barn har många namn



Svante & Cam



Sean



Svante försöker få upp sitt låsta tält, Felix busar



Johan, Markus, Wibba



Sean & Lukas



Fyfan, såg ut som en jävla soptipp



SMK!!



En glad Petter.



Sean, Lukas & Markus



Philip söt.


OBS! Bildematrialet tillhör Svante.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0