En korkad kommentar och en trasig bro.

Idag har det regnat så mycket att Leksandsbron gick sönder. Kan man inte försöka bygga en bro som inte går sönder. Jag menar, om den gick sönder på 1950-talet borde dom ju ha åtgärdat det så att den inte ska gå sönder igen. Kanske om en rik, galen vetenskaps man, typ Dr. Ejendal skulle få storhetsvansinne och spränga den med napalm kanske jag skulle kunna fatta att den går sönder men inte av lite vatten. Nej, skärpning på det.
Jag och mamma tog en kvällspromenad och kollade lite på hur det såg ut när dom försökte laga den. Man såg ingenting. Bara trötta byggnadsarbetare och några stora maskiner. När vi gick ut satte jag på mig vinterjacka eftersom att det regnade så mycket och jag har ingen bra tröja med luva, så jag fick som sagt ta en varm jacka. När vi var framme vid porten igen öppnade jag jackan och sa;
 - Fan vad varmt det va med denna jacka. Det va inte så kallt ute endå.
 - Nej, men det är ganska blött ute..

Jag stod förbryllad och såg på min mor när hon gick in genom porten.
*JA, VISST FAN ÄR DET BLÖTT UTE, DET HAR REGNAT HELA JÄVLA DAGEN SOM IN I HELVETE. EN BRO HAR PAJJAT FÖR DET HAR SPRUTAT NER VATTEN FRÅN HIMLEN SEN JAG VAKNA I MORSE. JAG MÄRKER VÄLL FÖR HELVETE ATT DET ÄR BLÖTT, DET ÄR VÄLL GANSKA UPPENBART ATT DET ÄR BLÖTT. ELLER HUR?*
tänkte jag för mig själv, sedan skakade jag på huvet och gick in i den trorra värmen inomhus.

Kommentarer
Postat av: WIktor

hahahhahaha fyfan bitter kajsa eller?!! vare min jacka?

2009-07-08 @ 23:14:44
Postat av: crap

hahah, a dt vare. Sjuktligt varmt

2009-07-09 @ 00:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0