One Thing And One Thing Only.... Killing Nazis

är nyss hemkommen från en sen kväll i Svantes basement basement basement! Jag, Lukas, Felix, Anton & såklart, värden själv kollade först på cp-Paradise Hotel och sedan drog vi på Inglorious Bastards.
Anton älskar den skadat mycket och kunde inte hålla sig från att säga "kolla här, detta är så jävla coolt. Fyfan vad mys" men vissa stunder var man så jävla uttåkad att man höll på att somna, andra var filmen så förbannat cool att man fick spel.
Jag tycker att filmen är bra. Men.. Jag vet inte. Filmen var konstnärlig men inte alltid så underhållande.
Det är ungefär som att gå på opera. I början tänker man "Shiiit, fan vad häftigt. Fan vad grymt dom sjunger, fan vilken cool scen, helvete vad duktiga dom är i orkestern osv" men efter ett tag blir man inte lika överväldigad längre. Man börjar tänka på annat och vill att allt ska gå lite snabbare. Jag menar, dom sjunger alla ord på en opera, blir rätt drygt efter 40 min.
De första scenerna i Inglorious Bastards brydde jag mig inte alls om de var långa men sen ville man att allt skulle skyndas på lite. Det var väll det ända som jag tyckte var ett litet minus med filmen men som jag skrev, den var bra. Bättre än många andra filmer. Väldigt många filmer faktiskt. Ligger lätt på en top 10 för mig men den var inte jävla bra som jag trodde. Inte så jävla bra som Anton tycker att den är.
Annars var den en riktigt snygg film. Som jag skrev förut, filmen var konstnärlig men inte alltid så underhållande.
Man ska inte ha så höga förhoppningar på en film för då spelar det ingen roll hur bra den är, man blir nästan alltid besviken. Mer eller mindre.




.. AND I WANT MY SCALPS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0