Kollektivtrafiken i gbg suger

äntligen hemma efter att ha uthärdat en lång och fruktansvärt värdelös tågresa hem till mitt kära, vackra Leksand.
Visst, det var trevligt i Göteborg, visst, det var trevligt att träffa Irma, visst, men jag saknar alltid hemma. Jag gillar inte att åka härifrån. När Pappa fråga om vi skulle åka till Thailand svarade jag på hans erbjudande med ett kvickt "nej, du och Jenny får åka".

Sak samma. Kollektivtrafiken i gbg suger tycker jag. Man kan inte betala på bussen och om man bara har lappar så går det inte att betala på spårvagnen. Om det skulle vara så att man inte köper sin biljett på mobilen men jag hade inte pengar på mobilen så jag fick sitta där och vara nervös för att någon kontrollant skulle gå på och ge mig en fet böter. På bussen/spårvagnen ska man ju kunna slappna av, inte vara beredd att hoppa av vid nästa bästa hållplats så snabbt man skulle skymta en kontrollant.
Nej, fyfan, tacka fan för systemet här hemma. 15 kr kostar det att åka till Rönnäs. Då betalar man till busschaffisen. Annars köper man sig ett busskort och håller den framför kortläsaren och så låter det BLIIIIIP och sen kan man gå på. Så simpelt borde det vara överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0