Julstämmningen har kommit!!

Nu kom den, min sjukliga julbesatthet. Alldeles nyss. Vet inte vad jag ska ta mig till. Nu vill jag baka lussebullar, dricka glögg, vara med familjen, lyssna på luciatåg och öppna presenter! NUUU!! Längtar tills julafton. Det blir väll en lika jul som det alltid har varit. Jag känner faktiskt inte till nått annat sätt än att fira jul på vårat vis. 19 år av samma visa och jag trivs med det. Det är så det ska vara!
Äntligen har jag fått julstämmning.

Jag slängde ihop en låt med diverse jullåtar. Det är inte några spec bra artister eller nått ,det är bara förbannat "juliga" låtar. Faktiskt, helt ärligt. South Park's jul-album är det mest juliga skivan som finns. Den är jul för mig.
jul in rönnäsvillage  

Alla juliga reklamer.

Jag saknar hur jag firade julen i Falun. Då hade jag julmys med alla jag kunde bjuda hem. Jag bjöd på pepparkakor, glögg och lussebullar. Mitt fina julpynt.. Jag har fortfarande kvar en sak som Matilda gjorde på bilden när vi gick i etta (gymnasiet). Eller hon tänkte typ slänga den, men jag tvinga henne att skriva "God Jul Simon Önskar Matilda" och sen ge den till mig. Min och Krilles julklappsbytesdag. Och när vi söp och asfulla med glögg en fredag helt ensamma hos mig. Eller jag & Elin när vi garva som fan till Jim Reeves - Jingle Bells efter 01.02 "Now the ground is white" 
Jag saknar det.

Men yo, ta min jul-spellista, sätt dig i vardagsrummet, ta med datorn dit och sätt på en låt. Sätt dig i en fotölj, tänd några ljus och käka en och en annan pepparkaka och umgås med dina nära och kära. Det är det jag ska göra iaf. Sen, när dom har vaknat och kommit hem från jobbet och så. Fan, klockan är ju 02.15.
Tråkigt att ha julstämmning nu när ingen annan har det.

Fyfan, julen ska vara sliskigt klychig. Då är jag nöjd!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0