Julafton 2009

Julen är över. Vi körde samma race som vi har gjort varje år. Farmor, pappa, Jenny & jag vaknar på morgonen och fixar lite. Sen vid 12.45 kommer mamma och lite senare ansluter farfar. Sen käkar vi och har Kalle Anka på i bakgrunden. Efter ett tag börjar vi dela ut julklapparna och sen är allt klart.
Denna jul-morgon var lite speciell för min del eftersom att jag var pytte-pyttelite bakis. Jag, Wiktor & pappa körde hårt med bira i köket igårnatt. Vi satt uppe till 04.30 och snacka. Ju fler öl jag och Wiktor fick i oss och ju fler glas whiskey pappa drog i sig så blev konversationerna mer och mer djupa. Fyfan vilket talk vi hade alltså.
Pappa kalla mig för Sören igår.

Jag är nöjd som fan med mina presenter. Jenny hade varit med pappa när han hade köpt presenterna till mig och hon hade valt ut jättefina kläder som jag är supernöjd med. Därför säger jag "tack Jenny" här och nu. [Jag skrev allt nyss och glodde på Jenny och råka skriva "tacl. Kemmy". Humongously Hilarious.

Sen fick jag feeeett bra filmer. Public Enemy, Scrubs s.7 och massa annat göttmos. Resten var deg som var som vanligt välbehövligt.

Som vanligt när julen är slut känns allt så jävla skumt. All julmusik och sånt, dt är bara grejer som bygger upp förhoppnigar inför julafton, sen sitter man där och har öppnat sina presenter och undrar vad fan det är som är så jävla speciellt med julen. De roligaste med julen är ju förfan dagarna innan julafton. Tycker jag iaf. Nu då, vad fan ska man göra nu? Vad ska jag med julspellistan på min spotify? Vad ska jag med ljusstakarna på fönsterbrädet? Fan ska jag göra med alla rester från julbordet?
Med vemod i hjärtat (hahah) ser jag fram mot februari då allt är som vanligt. Då är allt normalt igen.


"ja, så är det.. Februari är en så jävla rövig månad och allt är liksom normalt. Eller nej, då kommer jag att gå omkring och tänka på min födelsedag som är i Mars! Jag älskar februari!"/ Jenny

Nu kom Josse. Hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0