Gästbloggare nr1; Svante Allmungs

And The Retrocrew-bloger is out, woff woff And The Retrocrew-bloger is out, woff woff!

Tja, detta är ju faktiskt något stort du bevittnar, gamla Retrocrew.blogg.se medlemmen Svante Allmungs återkomst till bloggvärlden. Eller ja stort och stort, det får du själv avgöra. Så vad ska jag skriva om? Hmm vad skriver en bloggare om, aja nu förstördes min bloggar-mindmap som jag hade byggt upp i huvudet totalt av Brittany Murphys död. Läskigt, inte var hon gammal iallafall och visst var hon en duktig skådespelerska. Men sörjer så värst mycket gör jag inte så låt mig fortsätta.

Något en vanlig bloggare skriver om är väl sin dag? Va fan har jag gjort egentligen? Kom till Gotland sent igår så gick och la mig runt klockan två under natten och vaknade igen vid 15.03. Sen åkte jag och farsan och handla, bland annat julmust(inne på tredje nu). Annars har jag mest suttit i soffan, fördrivet min tid framför teven eller med en penna i handen och ritblocket liggandes på bordet, eller så har jag bara suttit framför datorn. Så ingen händelserik dag, eller jo jag blev också blockad av en person på facebook! Personen i fråga tyckte att jag var väldigt omogen men Sofia jag tycker att du är sjukt tråkig, ta en klunk import-öl och bli iallafall lite glad(för det är ju endast då som du kan bli lite munter?). Så ingen händelserik dag men imorgon ska jag åka ut på södra Gotland och få igång julstämningen inom mig förhoppningsvis.

Vad kan man annars skriva om som en bloggare? Något Simon gillar det är ju att hata någonting, hissa och dissa eller vad man nu kan kalla det. Något jag verkligen tycker är drygt är när spotify-kidsen goes indie/alternative. Ni som gör en spotify spellista där ni har döpt den till något kitchigt som kanske erat namn? Kanske t o m erat smeknamn? Nästa steg är att gå in på alla s.k coola/häftiga band ni känner till, ta deras mest populära låtar och lägg in dom på listan. Lite Julian Casablancas, lite Bob Dylan, mycket Kent, kanske The Clash? Måste ha SMK ... Men i slutändan så är det Sexy Bitch och Timbaland som får är att dansa på festerna. Antar att mitt budskap med det hela är att va er själva för i helvete och sluta tvinga er själva att gilla någon musik. Sen så finns det ingen "indie klädstil" eller "indie-musik". Tack för kaffet.

Hmm borde kanske avsluta det här inlägget nu, hur avslutar man ett inlägg på ett bra sätt? Självklart så avslutar man det med en fin rekommendation! Förhoppningsvis en bra låt, fast jag slår på stort och tipsar ett album, Gorilla Manor av Local Natives. För er med Spotify http://open.spotify.com/album/0r5Ish3BCwLoJ1nPtZtLbc. Är än så länge ett rätt så fint album. Lägger in en bra låt och musikvideo som Simon nog kommer gilla!






Det var allt ifrån mig för den här gången, men vi syns förmodligen igen!

Peace/Svante

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0