Coach! Lussebandy 09

Året Lussebandy är avklarad. Team Öööhh som på förhand var favoriter med många individuellt starka spelare och en stark lagledning. Laget bestod av;

spelare
Lars Lundin
Lukas Wittenström
Caroline Johansson
Niklas Lassas
Albin Larsson
Jasmin Ceric
Cornelia nånting
Tobias Kallur

Lagledning/uppgift
Simon Grip /headcoach
Sean Rick / ass.coach
Anton Frick / waterboy
Jimmy Hellström / matrialare

I gruppspelet var vi obesegrade med siffrona, 0-5 (WO) 8-3, 8-3.
Väldigt övertygande siffror om jag får säga det själv. Vi lekte oss genom gruppspelet. Vi blev dir.kv. till semifinal där sagan dock fick ett abrupt slut.
Ett gäng 93or snuvade oss på cup-seger. Vi förlorade stort med 4-1. Dock hade vi spelet men deras snabba omställningar, våran kassa kondition och våran tro om att vi kunde springa med bollen helt ensama utan att tappa den blev vårat fall. Dessutom var målvakten lite darrig men det hade inte spelat någon roll. Jasmin gjorde det bästa han kunde eftersom att han vanligtvis spelar ute. Lars Lundin var dock matchens lirare enligt min åsikt då han va den enda som visade lite "jävlar anamma". Han fick en tackling i början av matchen och då stannar han upp, kollar killen i ögonen och säger "gör du sådär en gång till så dödar jag dig"
Klockren inställning. Synd bara att vi inte får ta revanch nästa år då alla har gått ur gymnasiet. Jag fick ju inte vara med och spela för att jag är 90a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0